Proje alanında düzenlenen teknik gezide, devam eden çalışmalar hakkında katılımcılara bilgi verildi. Yetkililer, ulaşım ağını güçlendirmesi hedeflenen proje ile ilgili teknik detayları paylaşırken, köprü ve imar yolu çalışmalarının son durumu yerinde incelendi.

Kastamonu’nun ulaşım altyapısına önemli katkı sağlaması beklenen proje sayesinde Rauf Denktaş Caddesi ile Alparslan Türkeş Bulvarı arasında yeni bir bağlantı oluşturuldu. Teknik geziye katılanlar, proje alanını gezerek yürütülen çalışmaları yakından görme fırsatı buldu.
“Kent ulaşımına yeni bir alternatif kazandırdık”
Teknik gezide konuşan Kastamonu Belediye Başkanı Hasan Baltacı, projenin uzun süredir üzerinde çalıştıkları ve ulaşım ana planı kapsamında büyük önem verdikleri yatırımlardan biri olduğunu belirtti. Alparslan Türkeş Bulvarı’ndan başlayarak Süt Fabrikası bölgesi üzerinden Ataçkent’in önünden geçecek yolun Rauf Denktaş Bulvarı’na bağlanacağını ifade eden Baltacı, “Bu güzergâh, ulaşım ana planımızda yer alan ve hayata geçirilmesi gereken alternatif yollardan biriydi. Yolun açılabilmesi için öncelikle köprünün yapılması gerekiyordu. Köprümüzü tamamladık, ardından yolumuzu inşa ederek kent ulaşımına yeni bir alternatif kazandırdık” dedi.

Halil Rıfat Paşa Caddesi’nin de kısa süre içerisinde 30 metre genişliğe ulaştırılacağını kaydeden Baltacı, bölgede bulunan mevcut köprünün de yeniden inşa edileceğini söyledi. Çalışmanın yalnızca yol ve köprü yapımından ibaret olmadığını vurgulayan Baltacı, kanalizasyon, yağmur suyu, elektrik, doğal gaz ve telekomünikasyon altyapılarının da yenilendiğini belirterek, “Kısacası yalnızca bir yol ya da köprü değil; altyapısıyla, çevre düzenlemesiyle ve ulaşım planlamasıyla bütüncül bir çalışmayı tamamlamış olduk” ifadelerini kullandı.
“Şehrimize uzun yıllar hizmet edecek”
Projenin yapım sürecinin beklenenden uzun sürdüğünü ancak kalıcı ve nitelikli bir yatırım ortaya çıkarmak için tüm aşamaların titizlikle yürütüldüğünü dile getiren Baltacı, “Bu köprü, Kastamonu’nun nüfus yoğunluğu en yüksek mahallelerinden ikisini birbirine bağlaması açısından önemli bir yatırım oldu. İmar planından altyapısına, peyzajından çevre düzenlemesine kadar hiçbir aşamayı eksik bırakmadan çalışma yürüttük. Bu eser, Kastamonu’nun ulaşım altyapısına kazandırılmış önemli bir yatırım olarak şehrimize uzun yıllar hizmet edecektir” diye konuştu.
Baltacı ayrıca, alternatif yol ve köprü projesinin tamamlanmasının ardından Halil Rıfat Paşa Caddesi’nin bulvar standardına kavuşturulmasının hedeflendiğini, ilerleyen yıllarda ise Evkaya bölgesinden başlayarak Taşköprü Yolu, Daday Kavşağı ve Kuzeykent bağlantılarını kapsayan yeni ulaşım projelerinin değerlendirileceğini söyledi.
“Mahallemize ve Kastamonu’muza hayırlı olsun”
Belediye Başkan Yardımcısı Alican Yılmaz da yaptığı konuşmada projenin Kastamonu’nun nüfus yoğunluğu en yüksek mahallelerinden ikisini birbirine bağladığını belirterek, “Mahallemize ve Kastamonu’muza hayırlı, uğurlu olsun. Süreç beklediğimizden uzun sürdü ancak ortaya çıkan sonucun buna değdiğini düşünüyorum. Kastamonu’nun ulaşım altyapısına kazandırılmış önemli bir yatırım olarak uzun yıllar hizmet verecektir” dedi.
“Altyapı yatırımları eksiksiz tamamlandı”
KASKİ Müdürü Ahmet Gölge ise proje kapsamında yaklaşık 800 metre kanalizasyon hattı, 800 metre yağmur suyu hattı ve 250 metre içme suyu hattı imalatı gerçekleştirildiğini söyledi. Gölge, “Ayrıca gerekli mazgal ve drenaj çalışmalarını da yaptık. Yol ve köprü projelerinin uzun ömürlü olabilmesi için altyapının eksiksiz tamamlanması büyük önem taşıyor. Bu nedenle tüm altyapı çalışmalarını titizlikle yürüttük. Güçlü altyapısıyla uzun yıllar Kastamonu’ya hizmet verecek bir çalışmayı tamamlamış bulunuyoruz” ifadelerini kullandı.
“Yaklaşık 4 bin ton asfalt serimi gerçekleştirdik”
Fen İşleri Müdürü Arif Canbolat da proje kapsamında yaklaşık 4 bin metre bordür imalatı gerçekleştirildiğini belirterek, “5 bin 50 metrekare çeşitli ebatlarda taş döşeme çalışması yaptık ve yaklaşık 4 bin ton asfalt serimi gerçekleştirerek projeyi tamamladık. Projenin tamamlanması planlanandan biraz daha uzun sürdü. Bu nedenle yaşanan gecikmeden dolayı vatandaşlarımızdan özür diliyoruz. Ancak ortaya çıkan sonucun beklemeye değdiğine inanıyoruz. Bugün hizmete açılan bu yol ve köprünün Kastamonu’muza hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

Teknik geziye Belediye Başkanı Hasan Baltacı, Belediye Başkan Yardımcıları, CHP Parti Meclisi Üyesi Hikmet Erbilgin, CHP Kastamonu İl Başkanı Dilek İlke Karabacak, CHP Kastamonu Merkez İlçe Başkanı Damla Yılmaz Özcan, İnönü Mahallesi Muhtarı Necati Efe Hüseyinoğlu, Mehmet Akif Ersoy Mahallesi Muhtarı Aydın Kirenci, bazı İl Genel Meclisi ve Belediye Meclisi üyeleri, birim müdürleri, belediye çalışanları ve çok sayıda davetli katıldı.




