Faiz oranlarının düşürülmesi ve ödeme vadelerinin uzatılmasının olumlu bir adım olduğunu ifade eden Gedik, mevcut ekonomik koşullar dikkate alındığında düzenlemenin esnafı gerçekten rahatlatacak şekilde hazırlanması gerektiğini vurguladı.
“Kimse borcundan kaçmıyor, ödemek istiyor”
Sahada yapılan ziyaret ve görüşmelerde esnafın ortak talebinin açık olduğunu belirten Gedik, “Hiç kimse borcundan kaçmıyor; aksine borcunu ödemek istiyor. Ancak yükselen maliyetler, daralan piyasa koşulları ve finansman yükü nedeniyle birçok işletme ödeme konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyor” dedi.
Yapılandırmanın yalnızca ana para üzerinden ve faizsiz şekilde uygulanmasının, esnafın ödeme gücünü artıracağını kaydeden Gedik, bu yöntemin kamu alacaklarının tahsilini de kolaylaştıracağını söyledi.
“Amaç borç yükünü artırmak değil, ödenebilir hale getirmek olmalı”
Geçmiş yıllarda uygulanan faizsiz yapılandırmaların olumlu sonuçlar verdiğini ifade eden KESOB Başkanı Gedik, borçların uzun vadeye yayılarak sadece ana para üzerinden taksitlendirilmesinin işletmelerin ayakta kalmasına katkı sağlayacağını belirtti.
Gedik açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Yapılandırmanın amacı borç yükünü artırmak değil, vatandaşın borcunu ödeyebilmesini sağlamaktır. Beklentimiz; düzenlemenin faizsiz, sadece ana para esas alınarak ve uzun vadeli ödeme imkânı sunacak şekilde hazırlanmasıdır. Böyle bir yaklaşım hem esnaf ve sanatkârlarımızı rahatlatacak hem de devletimizin alacaklarının daha etkin ve hızlı şekilde tahsil edilmesine katkı sağlayacaktır.”
KESOB Başkanı Yücel Gedik, güçlü bir esnaf teşkilatının üretimin, istihdamın ve ekonomik canlılığın teminatı olduğunu da vurguladı.





