Kastamonu Ticaret Borsası Başkanı Serdar İzbeli, ünlü doktor Ender Saraç’ın katıldığı bir etkinlikte, tarımsal uygulamaların insan sağlığı üzerindeki etkilerine dair çarpıcı açıklamalarda bulundu. Kendir üretiminin yeniden canlandırılması gerektiğini savunan Serdar İzbeli, modern tarımdaki kimyasal ilaç kullanımının yol açtığı tehlikelere vurgu yaptı.

İzbeli “Kastamonu’da Hastane Başvurusu 3 Milyona Çıktı” (2)

“Nüfus Aynı, Hasta Sayısı 3 Milyona Çıktı”

Sağlık verileri üzerinden durumu değerlendiren Serdar İzbeli, 2014 yılında Kastamonu nüfusunun 370 bin, hastane başvuru sayısının ise 350 bin olduğunu hatırlattı. Aradan geçen 10 yılda nüfusun neredeyse değişmediğini ancak hasta sayısının 3 milyonu aştığını belirten Serdar İzbeli, bu artışın, çevresel faktörler ve yanlış tarım uygulamalarıyla doğrudan ilişkili olabileceğini vurguladı dedi.

“Toprağı Zehirlemeyin”

Vekil Uluay'dan ironi: “Binayı ahır yaptık, dana bağlayacağız”
Vekil Uluay'dan ironi: “Binayı ahır yaptık, dana bağlayacağız”
İçeriği Görüntüle

Sağlıklı bir toplum için "temiz toprak, temiz tohum, temiz hava ve temiz su" formülünü işaret eden Serdar İzbeli, tarım ilaçlarına yönelik eleştirilerini şu sözlerle sürdürdü: Modern tarımda yaygın olarak kullanılan kimyasal ilaçların hem toprağa hem de insan sağlığına zarar verdiğini belirten İzbeli, bu konuda daha bilinçli olunması gerektiğini söyledi.

İzbeli “Kastamonu’da Hastane Başvurusu 3 Milyona Çıktı”

Kendir Üretimi Bir Fırsat

Taşköprü kendirinin bölge için stratejik önemine değinen Serdar İzbeli, bu bitkinin çevresel ve ekonomik avantajlarına dikkat çekti. Etkinlikte kenevirin sağlık faydalarını anlatan Ender Saraç ise doğal ve sürdürülebilir tarımın önemini vurguladı. Uzmanlar, tarım politikalarının bu anlayışla yeniden şekillendirilmesi gerektiğini belirterek, Kastamonu'nun tarım potansiyelinin doğru değerlendirilmesinin bölge için yeni bir kalkınma vizyonu olacağını ifade etti.

Muhabir: Ozan Furkan Atlamaz