Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında, 2025-2026 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde düzenlenen yarışmalarda Kastamonu il birincisi olan öğrenciler için ödül töreni gerçekleştirildi.
Kastamonu İl Millî Eğitim Müdürlüğü toplantı salonunda düzenlenen programa; Şube Müdürü Adem Türkmenoğlu, yarışmalarda dereceye giren öğrenciler, okul yöneticileri ve danışman öğretmenler katıldı.
Törende, e-Okul Dergisi kategorisinde Şehit Erkan Kendirci İlkokulu, Taşköprü Atatürk Ortaokulu ve Prof. Dr. Saime İnal Savi Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri ödüllerini aldı.
Şiir kategorisinde Orhan Şaik Gökyay İlkokulu ve Seydiler Şehit Şerife Bacı Ortaokulu öğrencileri il birinciliği elde ederken, Türk Dünyası Ortak Sözcükler Afiş kategorisinde Mustafa Kaya Anadolu Lisesi öğrencisi, Cümle/Afiş kategorisinde ise 10 Aralık Kız Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi ödüle layık görüldü.
Öğrencilerin hazırladığı eserleri inceleyen Kastamonu İl Millî Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, çalışmalar hakkında bilgi aldıktan sonra dereceye giren öğrencilere ödüllerini takdim etti.

Gümüş, törende yaptığı değerlendirmede, Dilimizin Zenginlikleri Projesi’nin öğrencilerin Türkçeyi daha bilinçli ve etkili kullanmaları açısından önemli olduğunu vurguladı.
Hasan Gümüş açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“Millî Eğitim Bakanlığımız tarafından yürütülen Dilimizin Zenginlikleri Projesi ile öğrencilerimiz; Türkçemizin söz varlığını tanımakta, ana dilimizin inceliklerini keşfetmekte ve kendilerini doğru, güzel ve etkili bir şekilde ifade ederek nitelikli çalışmalar ortaya koymaktadır. Dilimizin zengin söz varlığını ve kelimelerimizin taşıdığı kültürel birikimi eserlerine yansıtarak yarışmalarda il birinciliği elde eden öğrencilerimizi tebrik ediyor; öğrencilerimize rehberlik eden öğretmenlerimize, okul yöneticilerimize ve desteklerini esirgemeyen ailelerimize teşekkür ediyorum.”
Program, dereceye giren öğrencilere ödüllerinin verilmesi ve hatıra fotoğrafı çekilmesiyle sona erdi.




