İstanbul’dan yarışmaya katılan Kastamonulu yarışmacı, şeflerin karşısına yöresel dokunuşlar taşıyan bir tabakla çıktı. Çalık, hazırladığı tabakta buğday keşkeği ve kuzu ciğerine yer verdi.
Yarışmadaki sunumunda mutfağa olan ilgisini ve meslek yolculuğunu anlatan Şeyma Çalık, tabağındaki kuzu ciğerinin kendisi için özel bir anlam taşıdığını söyledi. Pandemi döneminde kaybettiği dedesine daha önce kuzu ciğeri yaptığını ve dedesinin bu yemeği çok sevdiğini anlatan Çalık, bu nedenle uzun süre aynı yemeği hazırlayamadığını ifade etti.
HAYALİNDEN VAZGEÇMEDİ
Yaklaşık 6 yıldır gastronomi alanında çalışan Şeyma Çalık, daha önce otel mutfağında görev aldığını, şu anda ise babasına ait tavuk restoranında destek verdiğini belirtti.
Aşçılık yolculuğuna kolay başlamadığını anlatan Çalık, ilk dönemlerde ailesinin bu mesleğe sıcak bakmadığını dile getirdi. İlk üniversite eğitiminde farklı bir bölüm okuyan genç yarışmacı, mutfağa olan ilgisinden vazgeçmeyerek ikinci üniversite tercihini aşçılık üzerine yaptığını söyledi.
Zamanla ailesinin desteğini de arkasına alan Bozkurtlu Şeyma Çalık; MasterChef Türkiye’de bir üst tura yükselerek, Recep Batur'un ardından ana kadro için elemeyi geçen ikinci Kastamonulu oldu.




