Türkiye’de son yıllarda artan şiddet olaylarının kökenlerini araştıran Dr. Ertürk, şiddetin medya, sinema ve dizilerde masum bir biçimde sunulduğunu, bu durumun da bireylerin şiddeti içselleştirmelerine yol açtığını belirtti. Ayrıca, medya sosyolojisi ve iletişim araştırmaları üzerine çalışmaları olduğunu ifade eden Ertürk, Türk sinemasının millileşmesine dair doktora tezi yazdığını da ekledi.

Kastamonu'da minikler dijital çağa ilk adımı attı Kastamonu'da minikler dijital çağa ilk adımı attı

DİJİTAL DÜNYADA ŞİDDETİN YERİ

Dr. Ertürk, teknolojinin gelişmesiyle insanların tüketim alışkanlıklarının değiştiğini ifade ederek, "İnsanlar, yaşamak istedikleri dünyayı izleme eğiliminde. Ancak şiddet unsurları bu izlemelerin en dikkat çekeni ve can sıkıcı olanı," dedi. Özellikle Z kuşağı için dijital oyunların eğlence aracı haline geldiğini belirten Ertürk, bu tür yapımların şiddeti nasıl normalleştirdiğine dikkat çekti. "Rekabet unsurlarını içeren oyunlar, şiddeti meşrulaştırarak bireylerin davranışlarına sızabiliyor," şeklinde konuştu.

ŞİDDETİN SİMGESİ

Kendisine misyon edindiği simgesel şiddet kavramına da dikkat çeken Ertürk, "Medya çalışmaları açısından simgesel şiddet, gerçek şiddet kadar etkili olabilir. Bu tür içeriklerin, özellikle genç izleyicilere ulaşması, şiddeti normalleştiren bir atmosfer yaratıyor," diye belirtti.

Dr. Ertürk, şiddet içeren yapımların toplumda bir yansıma bulduğunu ve ebeveynlerin çocuklarına sağlıklı örnekler sunma noktasında daha dikkatli olmaları gerektiğini vurguladı. "Medya ve sinema okuryazarlığı geliştirilmezse, olumsuz içerikler karşısında gençlerin savunmasız kalması kaçınılmaz," dedi.

YERLİ OYUN VE İÇERİK ÜRETİCİLERİNE GÖREV DÜŞÜYOR

Kastamonu Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü öğrencisi Okan Yılmaz, dijital oyunların etkileri üzerine düşüncelerini paylaştı. "Gençlerin dijital oyunlar için ayırması gereken bütçeler, çoğu zaman yüksek. Bu yüzden gençler, ücretsiz içeriklere yöneliyor. Ancak bu içerikler, sağlıklı bir sosyalleşmeyi teşvik etmiyor," dedi.

Yılmaz, yerli oyun ve içerik üreticilerine büyük görevler düştüğünü belirterek, "Daha yönlendirici, olumlu içerikler üretmeleri ve gençleri bu yönde teşvik etmeleri gerekiyor," dedi.

Kaynak: İHA