Anahtar Parti Daday İlçe Başkanı Serkan Pehlivan, ilçede yıkımına başlanan okul binasıyla ilgili sert açıklamalarda bulundu. Pehlivan, okulun yapım sürecinden bugüne kadar geçen süreçte yaşanan uygulamaların kamu vicdanını yaraladığını belirterek, okulun yıkılmasına tepki gösterdi.
Açıklamasında okulun geçmişine dikkat çeken Pehlivan, binanın 1999 Marmara Depremi sonrasında yürürlüğe giren deprem mevzuatı doğrultusunda inşa edildiğini ifade etti. Bölgedeki hayırsever iş insanlarının destekleriyle temeli atılan okulun, 2003 yılında 8 derslik, 170 öğrenci kapasitesi ve 200 kişilik öğrenci pansiyonuyla eğitim-öğretime açıldığını hatırlattı.
Pehlivan, aradan geçen yıllarda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından teslim alınan okul için 2011 yılında deprem güçlendirme çalışması yapıldığını belirterek şu soruları yöneltti:
"Madem bu bina depreme dayanıksızdı, 1999 deprem yönetmeliğinden sonra neden teslim alındı? Eğer çürük olduğu düşünülüyorduysa, 2011 yılında neden milyonlarca lira harcanarak deprem güçlendirmesi yapıldı? Güçlendirme yapılan bir bina bugün hangi gerekçeyle yıkılıyor?"

Okulun bugün yalnızca 26 öğrencisiyle eğitim verdiğini ancak bu durumun binanın kaderine terk edilmesini haklı göstermeyeceğini savunan Pehlivan, kamu kaynaklarının israf edildiğini öne sürdü.
"Tüyü bitmemiş yetimlerin hakkını kimse, kimseye sormadan heba edemez. Bu okul için harcanan her kuruş milletin vergisidir. Önce güçlendirme yapıp ardından yıkım kararı almak, kamu vicdanında ciddi soru işaretleri oluşturmaktadır. Bu vebalin hesabı verilmelidir." ifadelerini kullandı.
Yetkililere çağrıda bulunan Pehlivan, okulun neden yıkıldığına ilişkin teknik raporların ve alınan kararların kamuoyuyla şeffaf şekilde paylaşılması gerektiğini belirterek, "Millet yapılan her harcamanın hesabını sorma hakkına sahiptir. Bu millet, tüyü bitmemiş yetimlerin hakkının zayi edilmesine sessiz kalmayacaktır." dedi.





