Tarım ürünlerinde ciddi zarara yol açan kahverengi kokarca ile mücadele kapsamında Kastamonu’da önemli bir adım daha atıldı. Tarım ve Orman Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü’ne bağlı Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü tarafından üretilen samuray arıları, Çatalzeytin ilçesinde doğaya salındı.
Biyolojik mücadele çalışmaları kapsamında doğaya bırakılan 280 adet samuray arısı, kahverengi kokarcanın yumurtalarını hedef alarak zararlının çoğalmasını engelleyecek.
Yetkililer, samuray arılarının insanlara ve bitkilere zarar vermediğini, yalnızca kahverengi kokarca yumurtalarını bularak etkisiz hale getirdiğini belirtti. Bu yöntemle hem tarım ürünlerinin korunması hem de doğal dengenin desteklenmesi amaçlanıyor.





