Tarım ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından doğayı ve yaban hayatını desteklemek için Kastamonu'ya getirilen bin 200 kınalı keklik, merkez ilçeye bağlı Hacımuharrem köyünde ava kapalı sahada doğaya salındı.

Kastamonu’da Biyolojik Mücadele Bin 200 Keklik Doğada (4)


İhsangazi ve Hanönü ilçelerinde de keklik salımı yapıldığını söyleyen Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü 10. Bölge Müdürü Ali Bozkurt, "Bugün burada biyolojik mücadele kapsamında Kastamonu ilimizde bin 200 tane keklik salınımı gerçekleştireceğiz. Hanönü ve İhsangazi ilçelerinin dışında merkeze bağlı Hacımuharrem köyümüzde toplam bin 200 tane keklik salınımı gerçekleştiriyoruz. Hayırlı uğurlu olsun" dedi.

Kastamonu’da Biyolojik Mücadele Bin 200 Keklik Doğada (1)

Kastamonu'da kaçak kazı yapılan yer sit alanı oldu
Kastamonu'da kaçak kazı yapılan yer sit alanı oldu
İçeriği Görüntüle


Hacımuharrem köyü muhtarı Kadir Çavdarcı ise, "Köyümüzde böcek türleri çok var. Bundan korumak amacıyla Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan müracaat ederek köyümüze keklik salınmasını rica ettik. Bugün de köyümüze kene ve yabani böceklerin toplanması konusunda keklik salındı. Tarım ve Orman Bakanlığı'na, Milli Parklar Müdürlüğümüze çok teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.

Kastamonu’da Biyolojik Mücadele Bin 200 Keklik Doğada (5)


Konuşmaların ardından keklikler, TKDK İl Koordinatörü Ahmet Kuyulu, Doğa Koruma ve Milli Parklar 10. Bölge Müdürü Ali Bozkurt, Kastamonu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Yalçın Uyanık ve vatandaşlarla birlikte doğaya salındı.

Kaynak: İHA