Yeniden Refah Partisi Kastamonu İl Başkanı Av. Akif Güzel, Sağlık Bakanlığı’nın “Bağlı ve Ek Sağlık Tesisleri Hakkındaki Yönergesi”ne işaret ederek, hastanenin Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesine alınması halinde ek hizmet binasına dönüşeceğini ve kamu sağlık ruhsatının iptal edileceğini ileri sürdü.

Akif Güzel’den Fizik Tedavi Hastanesi Çıkışı (2)

Güzel açıklamasında şunları kaydetti;

"Kıymetli hemşehrilerim. Sizlere Kadim Memleketimiz Kastamonu'da Sağlıkta atılan dev adımı! Bakanlığın Yönergesini de paylaşarak belgesi ile duyurmak istiyorum.

Bağlı ve Ek Sağlık Tesisleri Hakkındaki Yönergenin 20.Maddesinin 2.Fıkrasında Bakanlık Oluru ile sağlık tesislerinin yönetiminin idari ve mali açıdan tek başhekimlik adı ve idaresi altında yürütüleceği, 3.Fıkrasında ise birleştirilen Sağlık Tesisinin ek hizmet binasına dönüşeceği ve kamu sağlık ruhsatının da iptal edileceği belirtilmektedir.

Bilindiği üzere geçtiğimiz günlerde Kastamonu Milletvekillerimize bir soru yönelterek Eğitim ve Araştırma Hastanemizin bazı bölümlerinin Fizik Tedavi Hastanemize mi taşınacağını, bu durum gerçekleşir ise FTR nin vasfını yitireceğini ve FTR nin Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesine alınarak pasifize edileceğini, bu durumun ise Kastamonu'muza ihanet anlamına geldiğini ve cevap beklediğimizi belirtmiştim.

Milletvekilimiz Halil Uluay ise cevap vererek herhangi bir şekilde FTR nin kapanmayacağını faaliyetlerine aynı şekilde devam edeceğini ancak Eğitim Araştırma Hastanemizin yoğun bakım ve bazı bölümlerinin rahatlatılması için alan açılacağını belirterek sorduğumuz sorunun ve endişelerimizin doğruluğunu bir anlamda "istemese de" teyit ve itiraf etmişti.
Sağlık Bakanlığı yönergesinden de açıkça anlaşılacağı üzere Fizik Tedavi Hastanemiz verilen birleştirme kararı ile Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesine alınıyor.

En korkunç durum ise 20.Maddenin 3.Fıkrasında belirtildiği üzere Fizik Tedavi Hastanemiz ek hizmet binasına dönüşeceği için kamu sağlık ruhsatı da iptal ediliyor.

Yani onca uğraş ile Kastamonumuza kazandırılan ve gurur duyduğumuz modern Fizik Tedavi Hastanemiz ek hizmet binası oluyor ve malesef FTR Ruhsatı elimizden gidiyor.

Şimdi soruyorum Vekillerimize,

Kastamonu heyeti sağlık yatırımlarını Bakan'la görüştü
Kastamonu heyeti sağlık yatırımlarını Bakan'la görüştü
İçeriği Görüntüle

Allah aşkına böyle bir düzenleme ile ne amaçladınız?

1.FTR binası Eğitim Araştırma Hastanemizin ek binasına dönüştüğünde yoğun bakım sayısı artırılacak ve böylelikle kimse başka hastanelere gönderilmeyecek mi dediniz? Ben size söyleyeyim. O açılan yoğun bakım kısımları bir ay icersinde tamamen dolar. Bu atılan adım yine çözüm olmaz. Çözüm, yoğun bakım denetleme sistemi kurulmasında.

2.Bu düzenleme ile otopark sorununu mü çözeriz diye düşündünüz? Ben söyleyeyim. Araç trafiği ve otopark sorunu katlanarak artacaktır. Pansuman çözüm çözüm değildir.

3.Bu düzenleme ile Sağlık Calışanlarımızın çalışma şartları ve ücretleri daha iyi bir noktaya mı gelecek diye düşündünüz? Ben söyleyeyim. Hem çalışma şartları ağırlaşacak hem de ücret adaletsizliği artarak devam edecek. Yani alın size karmaşa..

Bir adım atarken bunun mantıklı ve ileriye dönük bir amacı olur. Ancak burada görüyoruz ki Kastamonu Sağlık alanında günübirlik çözümler üretiyoruz denilerek yaz boz tahtasına çevrilmiş. İleride başarısızlıkla sonuçlanacak adımlarla Memleketimize ve hemşehrilerimize geri dönülmez hatalarla ihanet ediliyor.

Bu işe son verin. Bu karardan vazgeçin. Fizik Tedavi Hastanesi Yaz Boz Tahtası değildir. Ruhsat bir kere giderse bir daha o Ruhsatı buraya getiremezsiniz. Fizik Tedavi Hastanemizi de sonsuza kadar yok etmiş olursunuz" dedi.

Akif Güzel’den Fizik Tedavi Hastanesi Çıkışı (1)

Akif Güzel’den Fizik Tedavi Hastanesi Çıkışı (3)

Muhabir: Banu Kebecioğlu