Tarım ve Orman Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Ankara Zirai Mücadele Enstitüsü tarafından üretilen samuray arıları (Trissolcus japonicus), zararlı popülasyonunu doğal yollarla kontrol altına almak amacıyla bölgeye salındı.
Kastamonu İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile İnebolu İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen çalışmada, Evrenye Merkez başta olmak üzere çevre köylerdeki fındık bahçelerine samuray arısı salımı yapıldı.

Biyolojik mücadele yöntemiyle yürütülen uygulamanın, özellikle fındık üretiminde ciddi verim ve kalite kayıplarına yol açan kahverengi kokarca popülasyonunu azaltması hedefleniyor.

Öte yandan, kış aylarında ev ve iş yerlerine girerek vatandaşları da olumsuz etkileyen kahverengi kokarca zararlısına karşı kimyasal ilaç kullanımını azaltmayı amaçlayan samuray arılarının, kokarca yumurtalarını parazitleyerek çoğalmasını engellediği ve doğal dengenin korunmasına katkı sağladığı belirtildi.





