Geleneksel buluşma kapsamındaki ilk program, Cumhuriyet Meydanı’nda Atatürk ve Şehit Şerife Bacı Anıtı’na Kastamonu Göl Eğitim Kurumları Vakfı Başkanı Zihni Aydın tarafından çelenk sunulmasıyla başladı.

Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yapan Vakıf Başkanı Zihni Aydın, Kastamonu’nun eğitim alanındaki köklü geçmişine dikkat çekerek, Gölköy Öğretmen Okulu’nun Türkiye’nin eğitim tarihindeki önemli yerini vurguladı.

Aydın konuşmasında, Kastamonu’nun eğitim denildiğinde her zaman Türkiye’nin önde gelen illerinden biri olduğunu belirterek, Gölköy Öğretmen Okulu’nun da bu başarının en önemli temsilcilerinden biri olduğunu ifade etti. Okuldan bugüne kadar yaklaşık 4 bin 600 mezun verildiğini söyleyen Aydın, mezunların ülkenin dört bir yanında önemli görevler üstlendiğini dile getirdi.
Vakfın geçmişe sahip çıkarken geleceğe de yatırım yaptığını ifade eden Aydın, 1938 yılında çadırlarda başlayan Göl Eğitmen Kursu ile temelleri atılan okulun 1976 yılına kadar eğitim verdiğini hatırlattı. Eğitimin temellerini atan Süleyman Edip Balkır ve arkadaşlarını önceki yıllarda çeşitli etkinliklerle andıklarını belirten Aydın, ikinci yıl ise okulun gelişiminde büyük emeği bulunan Ali Doğan Toran’ı anarak eğitim hayatına yaptığı katkıları gündeme taşıdıklarını söyledi.
Bu yıl ise öğrenci dostu olarak tanınan okul müdürlerinden İsmail Safa Güner’i anacaklarını ifade eden Aydın, merhum Güner’in torunu Özgür Güner’in dedesini anlatacağını, eğitimci ve yazar Dr. Niyazi Altunya’nın ise İsmail Safa Güner’in eğitim anlayışını ve döneme ilişkin tanıklıklarını katılımcılarla paylaşacağını belirtti.
Vakfın yalnızca geçmişi yaşatmakla kalmadığını, geleceğin öğretmenlerine de destek olduğunu vurgulayan Aydın, 2021 yılında göreve geldiklerinde eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğrencilere burs verme kararı aldıklarını ifade ederek, bugün itibarıyla yedi üniversite öğrencisine burs sağlandığını söyledi.
Burs çalışmalarına destek amacıyla Gölköylü yazarların bağışladığı kitapların fuarlarda vakıf yöneticileri tarafından satıldığını belirten Aydın, yazar İsa İşme’nin hazırladığı ve okul mezunlarının yer aldığı kitabın tüm gelirinin öğrencilere burs olarak aktarıldığını ifade etti.
Kastamonu Belediye Başkan Vekili Hasan Fehmi Taş da panele katılarak konuşma yaptı.
Kitapta 1938 ile 1976 yılları arasında mezun olan yaklaşık 4 bin 500 öğrencinin isminin yer aldığını kaydeden Aydın, kitabı satın alanların hem öğrencilere burs desteği sağlamış olacaklarını hem de okulun tarihine ait önemli bir hatıraya sahip olacaklarını belirterek, tüm mezunları etkinliklere katılmaya davet etti.

Cumhuriyet Meydanı’ndaki program toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
Geleneksel buluşmanın ikinci programı ise Kastamonu Belediyesi Kuzeykent Nikâh ve Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen panelle devam etti. Emekli Eğitim Müfettişi Mehmet Saydur’un moderatörlüğünde düzenlenen panelde, Dr. Niyazi Altunya ile merhum İsmail Safa Güner’in torunu Özgür Güner tarafından okulun başarılı müdürlerinden İsmail Safa Güner’in eğitim anlayışı, hizmetleri ve hatıraları katılımcılarla paylaşıldı. Programa spor adamı Mehmet Yurdadön de katıldı.
Panelin ardından Gölköy mezunları, eğitim gördükleri Gölköy’deki okulu ziyaret ederek geçmiş günlerini yeniden yaşadı.
Etkinlikler kapsamında 29 Haziran Pazartesi günü ise Taşköprü Kent Müzesi ile Pompeipolis Kazı Alanı gezilecek.





